Select Page

Specialistläkaren Anna Good anlitade Formkontakt för att ta fram en logotype till sin konsultverksamhet. Vi började med att mejsla ut företagets unique selling point (USP) kärnvärden och studerar konkurrenterna. 

Därefter påbörjar det jag tycker är allra roligast i mitt jobb. Att koka ned alla kärnvärden, tankar och idéer till en sammansatt bild. För att få inspiration tittar jag alltid igenom min stora låda med olika tryckta pappersprodukter som jag samlat på mig genom åren. Jag tittar på detaljer i företagets lokaler/produkter och börjar sedan att skissa. Med penna på papper – jag är nämligen övertygad om att när handen får vara med hittar hjärnan nya intressanta vägar. När idéerna sedan klarnar testar jag dem på datorn.

Vid vårt nästa möte presenterade jag mina tankar för Anna genom en moodboard med inspirationsbilder och skisser. Det brukar fungera bra som utgångspunkt för en diskussion kring hur vi går vidare. Därefter justerade jag detaljer och kunde sedan leverera en färdig logotyp, grafisk profil och webbsida. Besök Annas hemsida

I samband med att ta fram grafisk manual finns det ofta behov av en bildbank som kunden kan använda både till hemsida och sociala medier. Formkontakt tog fram ett bildmanér som inspiration för fotograf Henrietta Bruto som sedan tog fram en bildbank.